Sunday 3 May 2009

GDE SMO BILE ZA 1. MAJ 09.

.
Praznik rada, Olja Đurašković i ja, provele smo radno i svečano, kako i dolikuje, na Smotri izviđača Beograda, koja je održana na Adi Ciganliji.
JEDNOM IZVIĐAČ – UVEK IZVIĐAČ
Kao i u naše vreme, smotra je važan događaj. Učestvovalo je oko 450 izviđača iz trinaest odreda.
.
.
Otvaranje smotre: načelnici odreda i predstavnici gostiju podnose raport načelniku smotre
.
Bilo je i dosta gostiju, što sam pokušala da zabeležim. Osim odreda koji nisu iz Beograda (Niš, Novi Sad, Velika Plana), bili su i:
Iz BiH, izviđači odreda „Semberija“ iz Bijeljine.
Iz Crne Gore su došli izviđači iz Herceg Novog, OI „Orjen“.
.

.
Iz Hrvatske je bilo više delegacija: OI „Sava“, OI „Veternica“, OI „Eucalyptus“, svi iz Zagreba. U njihovoj delegaciji je bila i Izviđačka družba iz Zagreba. Tražila sam definiciju ovog naziva „družba“ i moram o tome posebno nešto napisati. U okviru OI, kao posebna jedinica, postoji „družba“, čiji su članovi stariji izviđači, svi prosvetni radnici. Njihov zadatak i glavna aktivnost je obrazovanje novog izviđačkog kadra, raznih profila, ne samo za njihov odred nego i za druge izviđače. Ovo nije postojalo u naše vreme i odlična je ideja.
Iz Makedonije su došli gosti iz OI „Skaut“ iz Kumanova.
Iz Slovenije gost smotre je bila predstavnik Roda „Jezerski zmaj“ iz Velenja.
.
.
Gosti iz Hrvatske, Makedonije i Slovenije
.
.
Gosti iz Makedonije su želeli i ovu sliku
.
Sa Kosova i Metohije gosti su došli iz Zvečana i starešina OI „Golema Oča“ iz Velike Hoče.
.
.
Gosti smotre su bili i delegacija skauta iz Francuske.
.
U tri dana smotre održana su takmičenja iz raznih izviđačkih disciplina, a poletarci su pokazali svoju srčanost kroz igre. U danu za takmičenja odmarala sam se kod kuće. Razlog je bio veliki. Učestvovala su moja tri unuka, koji su članovi OI „Boško Buha“, i nisam htela da ih svojim prisustvom ometam.
Ali Olga Đurašković je bila tamo i uživala u društvu mladih i starih izviđača i divnom gostoprimstvu.
Danas, poslednjeg dana smotre, obe smo došle da se pozdravimo sa izviđačima do iduće smotre, da napravimo još neku sliku, da prisustvujemo proglašenju pobednika i svečanom zatvaranju.
.
.
.
Slike sa zastavom OI „Ratko Vujović-Čoče“. Oni i danas nose to ime, a mi, stariji izviđači, imali smo priliku da se sretnemo s njim u Sarajevu.
.
Došao je i momenat koji nas je uvek rastuživao, kad se neka akcija završi. Kapija na ulazu u logor, šatori, a, za samo nekoliko minuta, pakujemo se i odlazimo.
.
.
.
.
I, zatvaranje smotre, raport kao i na otvaranju, proglašenje pobednika i izviđački pozdrav do sledeće akcije.
.
.
Ja sam ponosna baka: u plasmanu trinaest odreda, OI „Boško Buha“, čiji su članovi moji unuci, osvojio je PRVO MESTO u generalnom plasmanu.
.
Zlatica Banović (Ninić)
.

No comments: