Monday 1 November 2010

ISPLIVA MI IZ SJEĆANJA – Buco

Partizanska poruka


Na jednom od orijentacionih takmičenja sa startom ispred Doma izviđača na Palama, bivakom pored planinarskog doma (pl. dom "Slaviša Vajner Čiča") ispod vrha Romanije i ciljem u Domu izviđača na Palama, narednog dana jedan od zadataka je bio da se prenese nepisana poruka od deset riječi koju ćeš morati predati "negdje" u toku takmičenja narednom kuriru koji će je preuzeti.


Pred kraj prvog dana skoro pod vrhom Romanije, koji je bio jako blizu ali od planinarskog doma ni traga, stali smo pored nekog izvora da napravimo još jedanput plan šta i kuda dalje jer se je noć približavala. Vijećali smo na jednom mjestu skoro deset minuta, kad
odjedanput bez ikakvog upozorenja iz žbuna pored mene izroni stariji izviđač koga smo mi poznavali pod nadimkom Jazo i reče "Poruka". Koji strah sam ja pokušao sakriti u tom momentu, ali istovremeno morao se koncentrisati da izrecitujem poruku, dan-danas ja ne znam. Ono što sam tada znao a sigurno ću, valjda zbog šoka kroz koji sam prošao, pamtiti ostatak svog života je poruka koja je glasila "Heroj Čiča junak Romanije planine visokoga visa poginuo na Pjenovcu."
Kasnije su mi kazali da je Jazo brđanin iz OI “ Vaso Miskin Crni “, ali ime nikada nisam saznao, tako da ne znam kome da se zahvalim za pretrpljeni strah i divnu uspomenu.

Z D R A V O za danas od Buce
.
Zamalo da zaboravim. Evo i dvije fotografije sa RTUO koje je održano u Vogošći. Mogu koristiti za serijal o RTUO i COT.
.
.
Prvi sa desne strane Žan Banić, ??, ??, Dragan Petrović-Buco, izviđač iz OI "Zelena dolina", ??
.
.
Ekipa OI "Pavle Goranin Ilija" za republičko takmičenje u orijentaciji održano u Vogošći. Na slici su Željko Mlinac, Žan Banić, Zoran Kukrić, Dragan Petrović-Buco i Nedim Ramusović-Medo.
.

No comments: