Saturday 18 April 2009

SKIDAM OKLOP SA SRCA

.

„I svaku noć tako kad huk se dana slegne, žarulje prorijede i tiho zamru ulice, ja skidam oklop sa srca i nježno pričamo oboje“.

U stvari, ovaj tekst našeg recitala deklamiranog u Banjaluci, na otvaranju spomenika na Šehitlucima davne 1961, često me vrati u sjećanja na izviđačke dane. Žao mi je što godine nadolaze, a sjećanja postaju maglovita. Kroz maglu se sjećam polaganja I, II i III zvijezde, raznih vještarstava, između ostalog i „izviđač partizan“. Svima nam je to bio cilj i bili smo vrlo ponosni na to. Bilo je teško „zavezati nam jezik“ 24 sata . Zato i žalim što ne mogu tačno da se sjetim logorovanja i godina kada se to dešavalo.
Mnogo sam obišla i nagledala se prirodnih ljepota, ali ljepota i takav kolorit kao što je krajolik kuda je išla stara uskotračna pruga na potezu: Sarajevo, Dovlići, Pale, Koran, Sjetlina, Stambolčić do Podgraba, to nigdje nisam doživjela. Inače, vožnja tim vozom do Pala, skoro svake sedmice, dok je trajala akcija na renoviranju doma izviđača na Kalovitim Brdima i danas mi je u sjećanju. Vožnja kroz 17 tunela do Pala bila je prava avantura. Kreneš čist a na Pale dođeš garav kao dimnjačar. Pjevalo se stalno i bilo je veselo u povratku, često nam je voz bježao, a onda pješice prugom kroz tunele do Sarajeva, naravno sa pjesmom. Bila je to vesela mladost, a tek radne akcije na Mejtašu. Sa kakvom smo ljubavlju i veseljem bili učesnici izgradnje Doma izviđača. U to doba, nekako se najviše sjećam Mašine energije i osmjeha. Za takav pregalački rad SIBiH nas je i odlikovao pojedinačno. Dom Armije, Skupština SIBiH-a i dodjela odlikovanja, nama, djeci – školarcima, koji ushit! Bili smo na nebu!!!
Privodeći kraju pisanje jednog dijela mog sjećanja, želim da kažem da sam uživala gledajući vaše iz daleka snimke sa Kariba, Kube, Obećane zemlje u seriji rubrike "Gdje su
, šta rade" – pa mi je to dalo ideju da vam pošaljem neke snimke da i vi uživate malo u beharu i ljepoti Bosne pa da nam bude svima lijepo.
.
.....................Barice u beharu
.
....................... Na Vrelu Bosne
.

....... Boračko jezero - plaža DIF-a
.

....................... Rafting na Neretvi
.
Uz izviđački pozdrav do sljedećeg javljanja.

Vahida Mičijević

No comments: