Friday 28 November 2008

MOJE ZIMOVANJE NA TARI


Majke mi, Vesko, nisam kriv. Znaš da sam zaboravio svoj password. Ustvari, Emir je kriv za sve. Čitam ovo njegovo pismo o klubu brđana "Mladost" i sve pokušavam da povežem konce. Znam da mi fali nešto u zimu 1962. I odjednom isplovi najljepše zimovanje kluba "Bratstvo" na vrhu Tare. Prvi put smo išli na zimovanje, ali ne sa našim odredom, već samo klub brđana "Bratstvo". Planinarski dom nekog društva iz Beograda. Zimsko ferije, vrijeme kada je to za nas bilo normalno. Mislim, polovina januara do početka februara.
Dom kao iz bajke, na vrhu planine, sa koga puca pogled na Zlatibor, Kremnu u podnožju. Na samom dolasku razočarenje. Nema snijega ni od korova. Prvi dan isto. Drugo jutro, ko je spustio roletne? Kada smo ustali, nismo mogli vjerovati. Snijeg preko prozora u prizemlju. I kako tada tako do zadnjeg dana. Na tom zimovanju sam pročitao "Anu Karenjinu", obaveznu lektiru za školu, bio k'o planinka zaljubljen u Firanji Gabrijelu iz Bečeja. Usput položio vještarstvo kuvara, kod tada Tete Zvjezdane. Poslije je postala naša Zvijezda. Najvažnije takmičenje, pored normalne dnevne nastave i ostalih programa, bilo je ko će navečer iz doma otići što dalje u šumu. Mi smo tada bili čuveni stojseri. Snijeg preko pasa i nije bilo mogućnosti čučnuti. Ali niko nije mogao platiti ljepotu poslije povratka u dom i rasterećenja od graha i feferona. Obično bi iza dotičnog ostajali krugovi u snijegu k'o poslije upotrebe švajs-lampe. Još jednom vas sve volim i molim Veska za duboko izvinjenje.


Iz voza vire; brđanka X, Slobodan Dodoš-Mile, Rade Grbić-Kroko i mlađi Fontana-Krapinče

Na gornjoj slici, pred domom: Mehić Muharem-Muha, Mile na ramenima starijeg Fontane-Krapine, a desno viri Krapinče. U otvoru vrata, u mraku, mogla bi biti Zvjezdana, ali nisam siguran.

Dado Hegenberger

1 comment:

++Muhica++ Gorana said...

U otvoru vrata nije Zvjezdana nego njena sestra a moja najdraza tetka Ljerka koja se "prislepala" brdjanima "Bratstva" na zimovanju na Tari iako nije bila zvanicno clan kluba...