Tuesday 7 August 2007

A O NAŠIM OSNIVAČIMA?






Ova 2007. godina jeste značajna jer se u cijelom svijetu slavi 100 godina skautskog (izviđačkog) pokreta. Slave i osnivača skauta lorda Bedn-Pauela. Starijoj generaciji izviđača širom ex-Jugoslavije je poznato da je osnivač izviđačke organizacije bio Boris Lešnik iz Zagreba. Za njega možemo kazati da je on "lord" naših vremena. Nažalost, pretpostavljamo da malo ko ima fotografiju Borisa Lešnika, ili možda griješimo. Pa ipak, zahvaljujući dokumentaciji koju je uspio sačuvati Miroslav Topić-Cober iz odreda "Slaviša Vajner Čiča", imamo priliku bar predstaviti njegov potpis na jednoj knjizi, koji je Cober dobio na smotri "Vječno huči Sutjeska" na Tjentištu 1968. godine. Ovom prilogu pridodajemo i ostale ambleme sa te smotre.

Pozivamo sve one koji bilo šta znaju o Borisu Lešniku, ako imaju fotografiju sa njim, da nam to i proslijede. Coberu dugujemo zahvalnost za ovaj raritet. O ostalim, nama dragim našim sarajevskim lordovima, koje i danas zovemo "legendama" više nekom drugom prilikom.

5 comments:

Vesko said...
This comment has been removed by the author.
Vesko said...

Ispravka: Javio nam se Miroslav Topic-Cober sa jednom ispravkom. Naime, knjigu o Sutjesci je kupio na Tjentistu ali ne 1968. godine
(kaze tada je bio u vojsci) vec 1964. godine. Naime, tada je bio sa istoriskom sekcijom na Tjentistu gdje ih je vodio njegov profesor a nas drugar prof. Ljubomir Jaksic, poslednji predsjednik SIOJ (1992)

Vesko said...

U vezi ovog priloga javio se i Srdjan Perovic iz Otave-Kanada. Evo sta je napisao:
Vesko vozdra !
Pre nekog vremena trazio si podatke o "Lesniku" i ja se bacih na posao jer sam ,do sad, uspio naci svakog kog sam trazio. U sloveniji sam nasao neke Lesnike od kojih mi se jedan javio i rekao da on nije taj kog trazim ali da je i on bio strastveni izvidjac a da je i bio na akciji na Bledu kad smo svi i mi bili. Sta je cudno ? Taj covjek,koji se isto i zove i preziva a bio i strastveni izvidjac, nikad nije cuo za Lesnika osnivaca izvidjacstva !?!
Na raznim vebovima "nas" Lesnik se spominje ali se vise spominje neki Oblak ( Danko - iz Zagreba-opaska V.V.) koji je bio i neki djeciji pisac. Na kraju sam uputio E-mail savezu izvidjaca hrvacke (jer je Lesnik odande) ali oni nisu nikad odgovorili..
Moja predpostavka je da je "nas" Lesnik bio i neki partijac pa da ga je sadasnja stvarnost skinula sa svih lista.
Nastavlam potragu.....
Pozdrav..Srle !

Unknown said...

Jako me razveselio ovaj post. Ja sam nećakinja Borisa Lešnika (osnivača izviđača)i bilo mi je drago vidjeti da ga se njegovi izviđači još sjećaju. Na žalost moram javiti da je Boris umro 25.11.2000 godine. Nakon Sutjeske živio je cijeli život u Zagrebu i bio je vrlo aktivan u izviđačima. Imamo dosta njegovih slika, pa ako ste zainteresirani molim vas javite mi na mail adresu anita.pizent@gmail.com.

Vesko said...

Postovana Anita,
Sa radoscu smo primjetili da ste se komentarom javili na nas izvidjacki blog. I na ostalim prilozima " Iz istorije izvidjacke organizacije" stavili smo nekoliko postova o nama svima dragom Borisu. Imali smo tu srecu i zadovoljstvo da ga srecemo na raznim mjestima, u raznim republikama, na akcijama, logorima. Na nasu zalost nemamo dovoljno fotografija o njemu jer smo saznali da je arhiv Saveza izvidjaca Jugoslavije provaljen te da je dragocjena dokumentacija nestala. I putem interneta smo surfali trazeci ljude koji imaju isto prezime ali je rezultat bio porazan. Gledajuci sajtove izvidjaca Hrvatske, vidjeli smo da se njegovo ime ili minimizira ili stavlja u kontest i ravan sa jos nekim ljudima cije zasluge niko, pa ni mi ne osporavamo.
Bilo bi nam posebno drago ako bi ucinili napor da fotografije naseg Borisa Lesnika skenirate i proslijedite nama. Ukoliko imate saznanja (iz kruga vase porodice) o njemu, njegovoj aktivnosti do kraja zivota, bili bi vam zahvalni da nam to i napisete. Svakako nam posaljite i vas fotos koji cemo objaviti (sa onim sto nam posaljete) u nekom od narednih priloga.
Saljemo vam tople izvidjacke pozdrave uz nas izvidjacki pozdrav,
Z-D-R-A-V-O!!!!
Vesko i Minkica Veskovic
Osnivaci bloga