Tuesday 23 August 2011

BRZI ODGOVOR JE STIGAO - Ana iz Bratislave

I dobro da se pitate cenjeni gospodine Vesko?

Živim u Bratislavi (bivša Čehoslovačka) sadašnja Slovačka, a rođena sam u jednom lepom mestu u Banatu u Vojvodini, Srbiji i bivšoj Jugoslaviji। Moji roditelji koji su oba dvoje bili i skauti i izviđači socijalističke Jugoslavije znali su da je i naš Kralj tačnije Njegovo Veličanstvo Prestolonaslednik Petar II Karađorđević bio skaut। Na jednom od vaših priloga vi ste i naveli tačne nazive skautske organizacije u vreme prve Jugoslavije. I ne samo to. On je nosio uniformu i polagao obećanje i zavet, a sigurno je vidi se po slici bio mlađi od švedskog skautskog brata, a da je živ danas bi bio i stariji od njega, pa garantujem da je pre njega bio skaut. Samo oni posle njega u našoj bivšoj državi, koji su se bavili izviđačima nikada nisu hteli o njemu kao skautu govoriti. To bi bilo isto tako, kao da današnji izviđači spominju samo one delove izviđačke prošlosti koji njima odgovaraju. Nisam među njima i ne znam, ali sam uverena da danas kada vlada sloboda u mišljenjima, takve stvari nisu moguće. Ipak vam šaljem ovu sliku koja je sa internetskih stranica. Ha, tko je mlađi bio skaut? Ovim putem bi pozdravila sve skaute i u monarhijama i u republikama.

Ana Z.Bratislava


Hvala vam na ekspresnom odgovoru koji nismo tako brzo očekivali. Vjerujem, da ako ste iole prelistali naš blog, mogli ste naći mnoge priloge iz istorije ixviđačke organixacije, uključujući i o skautima. Meni lično se više sviđa riječ izvidjac jer je naša rijeć i ima isto značenje jer smo svi mi kako nas god nazivali, ipak jedan svijet. Javite nam se opet uz pozdrav svim izviđačima ili skautima u svim zemljama svijeta bez obzira na društveno uređenje,

Vesko

____________________________________________________________________

Stigao je i ovaj dodatak.

Poštovani uredniče.

Kada sam na vašem izviđačkom blogu 23. avgusta ove godine video BRZI ODGOVOR od Ane odmah sam odlučio da ga proširim.Trebalo mi je kratko vreme da nešto davno spremljeno pronađem.Moj deda Vlada bio je nekada skaut, kada su moji živeli u Ćupriji. Meni je ostala za uspomenu njegova beležnica (nešto kao dnevnik) sa ulepljenom fotografijom izrezanom iz skautskih novina.Učini mi se da bih tom fotografijom mogao proširiti Anin prilog jer je mali skaut bio i Kralj i pokrovitelj Saveza skauta.

Jovica, Detroit-USA.


No comments: