Sunday 6 April 2008

JOŠ JEDAN ILEGALAC

Vesko je uspeo još jedan doživljaj da mi izvuče iz zaborava.
Takmičenje na akciji ILEGALAC.
Ne mogu se setiti koja je godina u pitanju, negde na početku ustanovljenja ove akcije, davno, davno, ali na današnji dan.
Za učešće se prijavila i ekipa planinki IO “Boriša Kovačević”. To je bila ekipa koja je već imala iskustvo i priznanja. Mislim da me sećanje ne vara, da su u ekipi bile: Biljana Radić, Buca Alikadić, Melita Skalić, Vesna Dugonjić i ja, Zlatica Ninić.
Takmičenje se održavalo noću. Popele smo se uz Vraca i krenule prema kuli Palež. Onako u mraku, skrenusmo levo, računajući da samo tako možemo stići nazad u grad. Krenule smo stazom u neku šumicu, ali samo desetak metara. U mraku, u šumici, na nepoznatoj stazi, glas koji nas je zaustavio, zvučao je zastrašujuće:
„STANI, ILI PUCAM!”
Zatim smo ugledale vojnika, koji je stvarno uperio pušku u nas.
Počelo je objašnjenje da smo mi planinke na zadatku, ali on je bio neumoljiv. Ovo je vojni objekat, zabranjen pristup, odmah da odstupimo.
Bilo bi to lako uraditi da nam strah nije stajao iza leđa. Ali, kao što smo i njemu objasnile, mi smo na zadatku, a vreme nam prolazi. Nalevo krug i još brže ka cilju.
Koliko se sećam, ja sam samo jednom učestvovala na ILEGALCU. To je onda moralo biti tada. Znam da smo bile jedina ženska ekipa, ali to nije bila prepreka da pobedimo. Bilo je veliko zadovoljstvo, na proglašenju pobednika, da smo iza sebe ostavile ostale ekipe takozvanog „jačeg pola”.
U arhivi Ratka Todovića, dugogodišnjeg starješine našeg odreda, našla sam ovaj amblem. Ali, ni na njemu nema godina.
Nije ni važno. Ovo se dogodilo kada smo bili mladi, nekih šezdesetih, kada smo bili zaljubljeni u izviđačku organizaciju, kada smo bili neustrašivi, neumorni, nosili smo izviđačku maramu i svoju posebnost isticali mnoštvom amblema, oznaka, zvezdica kojima smo bili okićeni.

I ovu sliku sam već objavljivala. Možda je baš to ta ekipa, a sigurno je da će se bar neka planinka sa ove slike malo bolje sećati ove naše male neprijatnosti, koja se završila trijumfom.


Zlatica

1 comment:

++Muhica++ Gorana said...

Draga Zlatice, hvala za ispravke u mom postu. Gorana Muhica