Tuesday 5 February 2008

TOMO BEKER IZ PANČEVA PIŠE....

Ovaj naš blog je postao mjesto okupljanja sarajevskih izviđača, bilo da žive u Sarajevu ili ko zna gdje u kojoj državi na ovoj planeti. Tako je i jedno javljanje našeg Emira Omanovića u septembru mjesecu prošle godine potaknulo još jedno javljanje. Dugogodišnji izviđač iz vremena kada je izviđačka organizacija bila “još u kratkim pantalonama”, Tomisalav Beker je, surfajući po internetu, došao i do našeg bloga. I gle čuda, ono što mnogi ne koriste, on se putem “komentara” javio nama, te je veza prekinuta više od 40 godina ponovo uspostavljena. Naš Tomo, koji živi u Pančevu, poslao nam je ovo pismo, koje u cijelosti objavljujemo:

Dragi Vesko,
Oni koje nosiš u srcu i najlepšim izviđačkim uspomenama iz mladosti, ne zaboravljaju se. Trenutno imam mnogo obaveza, ali nisam zaboravio obećanje da se redovno javljam na blogu.
Zasad pokušavam da u sećanjima povežem imena Dimše, Kiće, Džamonje, Slavka Butine, Volića, Goje, Halapića, Sneže i Gordane, Blanke, braće Šljivo sa stare stanice, Gaona, starijeg i mlađeg, mojih bliskih prijatelja Aždajića, Makse i njegove sestre, Dubravke, teta-Time i njenih sinova, familije Cikota, Gordane i Suade iz Švrakinog sela, Sokola iz Saveza, Janjića iz Vodovoda, Jakice Papo, Ramiza Pamuka, Rokija, Bunde, braće Đede, Fatime i Suade iz Parovićeve ulice, itd. Takođe, sećam se i Trefa i Tere, vučjaka koji su s nama išli na logorovanja. Tad smo između sebe komentarisali ,,Tref – Teri jumba stipu”...




Kad to uspem da složim, dobićeš jedan memoarski tekst o odredu “Snaga”, koji je prethodio osnivanju odreda “Mladi radnik”, i ostalim odredima u Novom Sarajevu i na Grbavici.
Sačuvao sam moju člansku knjižicu iz “Mladog radnika” i neke fotografije koje sad tražim u mojoj dokumentaciji. Tu imam podatke o izletima, logorovanjima, smotrama i moje izviđačke početke. Čak sam sačuvao i karakteristiku koju mi je napisao Dimšo Ninić kad sam konkurisao za vojnu školu. Znam da neki od onih koje sam nabrojao više nisu s nama, ali i ja, kao i ti, kao i svi koji se javljaju tebi i bloguju sa nama, čuvamo ih u našim uspomenama, jer smo kao izviđači vaspitani da se poštujemo i cenimo, a to nam je ostalo za citav život.

Srdačan pozdrav tvojoj porodici i tebi.
Izviđački pozdrav svima koji su s tobom u kontaktu.
Pozdrav svim izviđačima iz Sarajeva, ma gde se nalazili.
Uskoro sam sa vama na ovim stranicama.
Tomislav Beker.


Vjerujemo da ćemo uskoro dobiti neko novo javljanje Tome Bekera oplemenjeno slikama, dokumentima. Ne samo jedno, jer to Tomo dobro zna.

No comments: