Wednesday 2 January 2008

EVO I MENE – SRĐAN PEROVIĆ – KANADA


Dragi moji izviđači, Zdravo, Zdravo!
Evo, da se javi i moja malenkost iz daleke Kanade i uključi u lijepu i plemenitu ideju kojoj su rodonačelnici naši i vaši Vesko i Minkica. Blog pratim gotovo od početka, te, uz neke sitne tehničke primjedbe, autorima upućujem samo pohvale na ideji i rezultatima učinjenog.
Ja sam Srđan Perović, nekadašnji član odreda "Boriša Kovačević" i u organizaciju sam se uključio nešto kasnije od dosadašnjih članova koji su davali dosadašnje priloge. Interesantno je navesti da sam u prva tri razreda osnovne škole sjedio u klupi i razredu do velikih izviđača kao što su Miroslav Topić-Cober i Željko Katan, a u četvrtom prešao u novu školu na Grbavici i sjedio u klupama sa izviđačima: Zlatkom Ninićem, Iskrom Jančić, Milanom Ožegovićem, Jasnom Gajić, Željkom Majstorovićem itd. Na nagovor Ožegovića i ja se uključih neke 66-te godine.



Na ovoj slici sam prvi sa lijeve strane, a do mene su: Verica Radić, Branko Rip, Nebojša Dukić, moja sestra Dijana, Dragan Bulajić i Vesko Vesković, dok u donjem redu čuče: Drago Vuković, Nikola Mioč i Zdravko Petrović.


Mojoj sreći nije bilo kraja kada sam postao odredski zastavničar, što se vidi i na ovom fotosu, kada smo pohodili Tjentište, dolinu heroja.


Na ovom fotosu smo bili na prijemu kod generala Staneta Potočara, gdje se u društvu skupa sa mnom vide izviđači i planinke Borišinog odreda (Nikola Miović, Ratko Todović, Miodrag Rakić, Drago Vuković, Marko Divčić i drugi).

Pošto sam ja pomalo anarhične prirode, a i datumi i godine meni ne znače puno, molim da se to uzme u obzir kod daljeg teksta. Bratstvo i Jedinstvo, kao i jugoslovenstvo, alfu i omegu izviđačke ideje i akcije, ja sam, poslije raspada iste, podigao na viši nivo. Imam masu prijatelja, od Indijanaca do Japanaca, a obilazim i obišao sam sve kontinente naše planete, sa svim bitnim i interesantnim destinacijama. Pentranje po Bjelašnici, Igmanu, Romaniji, Vogelu itd. zamijenio sam Himalajima i Andima u Peruu. Svugdje uživam u kulturi i istoriji a ne u betonu, staklu i čeliku. Prilažem samo neke fotografije:


Ande – Machu Picchu



Uspon na Mont Everest – dogurao sam do nekih 5000 m n/v



Ovo mi je jedna od dražih fotografija. Taquile Pulo, mislim da je ovo ostrvo san ne svakog Crnogorca, nego i ostalih. Svi muškarci, potomci Inka, na ovom ostrvu u centru jezera Titicaca po cijeli dan sjede u hladovini i pletu, dok žene rade sve ostalo: oru, kose, sade, kopaju i nose teret.
(kako imaju vremena za reprodukciju)

Ostao sam izviđač i po tome što sam "izviđao" sve raspoložive izvore i ušao i pronašao masu starih prijatelja izviđača rasutih po svijetu, kao: Branka Ripa, Zlatka Ninića, Milana Ožegovića, Željka Majstorovića, Veska i masu ostalih. Posjedujem hiljade fotografija koje učinih u zadnjih deset godina, ali, nažalost, imam samo nekoliko iz zlatnog doba izviđaštva. Moj veliki hobi je fotografija i Adobe Photo Shop, u kojem popravljam i retuširam stare i oštećene fotografije, pa apelujem na izviđače koji imaju fotografije sa Bleda (neka 1968) i Boračkog jezera (neka 1969) da mi se jave, a ja ću iskenirane fotose popraviti i vratiti nazad (i zadržati kopiju). Prije slanja slika ja bih volio dati neka uputstva pošiljaocu u cilju dobijanja što boljeg rezultata.

ZDRAVO, ZDRAVO, ZDRAVO..... Srđan Perović!


P. S. Moja e-mail adresa je:
srboj@cia.com. Ovo srboj je od prvih slogova Srđan i Bojana i nema veze sa nacionalnim nabojem, a CIA ne označava američku obavještajnu službu ili neki KGB.

No comments: