Thursday 12 February 2009

A SAD, ZAPJEVAJMO!

Lepo zvuči ono Čika-Jove Zmaja: ’’Pesma nas je održala...’’, ali na izviđače se odnosi samo delimično. Uz izviđačke pesme smo odrasli, družili se, slavili, voleli, tugovali, učili... Pesmom je bio prožet naš život, naše pesme su nas obeležavale. Izviđačke pesme su IZVIĐAČKE. Već je prošla blogom ideja da se zabeleže, otrgnu od zaborava.
Takmičenje u pevanju u kom sam nedavno učestvovala kao član žirija, raspevani izviđači, od četiri do sto četiri godine, pokrenuše me. Dobila sam dosta materijala da pokrenemo ovu novu rubriku.
Stari izviđač čika Toza Mostarlić, kako ga izviđači zovu, skupio je mnogo pesama, napisao note, harmonije, sprema se da objavi zbirku. Nešto od tog materijala ću i ja ovde objaviti. Naša Olja Đurašković u svojoj izviđačkoj arhivi je sačuvala zbirku pesama objavljenu u Zagrebu 1957. god. Zbirku je dala meni, a svim SA-IZVIĐAČIMA, posebno Čičinim brđanima, šalje mnogo izviđačkih pozdrava. Dobila sam pesme i od mojih unuka izviđača, još neke ladice ispreturala, a nadam se da će mi i ostali izviđači pomoći, a posebno Zlaja Lučić, koji je davno napravio zbirku pesama, ali nju još nemam.
Ovako sam zamislila: tekst pesme, note i audio ili audio-video zapis. Suv tekst, pa i sa notama, ne znači mnogo, mora se čuti melodija.
Ja više ne pevam kao nekada, ni jedan instrument ne sviram. Počinjem sa Himnom logorskoj vatri – Plamen se diže. Nisam baš zadovoljna audio-zapisom, ali naredni će biti bolji. Ako uz gitaru (muziku), malo boljim glasom, uz pomoć drugih izviđača, neko napravi bolji zapis, pa mi ga pošalje, ja ću rado zameniti ovo što ću vam sada otpevati.
Postovi će biti kratki, sa jednom ili dve pesme.


Oljina pesmarica:
















ZAPJEVAJMO !

“PLAMEN SE DIŽE” – Himna vatri

Plamen se diže, a iskra sipa
I slušaju nas jela i bor.
Dok iz daljine miriše lipa

bratimskih grla čuje se poj.

Planino mila, lučo slobode,
ti si nam bila zemaljski raj.
Doline mile, vaše su vode
za braću bile vilinski gaj.


Zakunimo se imenom majke,
da ćemo bratstvu krčiti put.
Drugarstvo naše nisu tek bajke
već čelik skovan u borbi ljut.

Nek iskra vrca, a naše vatre
nek pale srca da bukne plam!

Kliknimo kletvu: nek narod satre
svakoga koj’ nam nanosi sram.

No comments: