Friday 24 April 2009

HAJDE DA ZAPJEVAMO !

.
.
Ovo bi moglo da se objavi i u rubrici “Možda niste znali’’, a pronašla sam na Internet prezentacijama izviđača Niša, Osijeka, Bijeljine.
Verujem da primera ima još, ali ovo sam pronašla.

1. „Od 1973. do 2000. god., u organizaciji Saveza izviđača Grada Niša, održano je 15 Festivala izviđačkih pesama, iza kojih je ostalo preko 220 pesama koje se i danas izvode tokom naših aktivnosti i akcija.
''FIP'' je tih godina prerastao u jedinu jugoslovensku izviđačku manifestaciju te vrste ali, nažalost, i pored ogromnog interesovanja iz cele Evrope pa i šire, zbog nedostatka finansijske i tehničke podrške, niški ''FIP'' nije održan od 2000. godine.
Snimljena su dva CD-a izviđačkih pesama, sa nekoliko pesama u izvođenju grupe ’’Lutajuća srca’’
(koje možete čuti na sajtu OI ’’Semberija’’ iz Bijeljine).
.
2. Sedmi Festival izviđačkih pjesama Osijek – FIPO
OSIJEK 29. 11. – 30. 11. 2008.
Na osječkom FIPO-u čulo se mnoštvo pesama nastalih upravo na niškom FIP-u, kao i onih starih 40 i više godina, iz vremena zajedničke države i Saveza, ali čule su se i potpuno nove pesme.
U Osijeku se okupilo preko 400 izviđača svih uzrasta, iz Hrvatske, Slovenije i Srbije.
Obnovljena su neka stara i započeta mnoga nova prijateljstva.
Izviđaštvo je još jednom pokazalo da je globalni svetski pokret u najpozitivnijem smislu te reči. Pokret u kome je 28 miliona uglavnom mladih ljudi povezano istom idejom prijateljstva, jednakosti, mira i obrazovanja za život – obrazovanja kroz igru, pesmu, rad, izazov i avanturu, bez obzira na nacionalnu, versku ili rasnu pripadnost.
A muzika je, pokazalo se po ko zna koji put, idealan recept za to”.
.
Još jedna pesma koju smo pevali mi, a pevaju je svi izviđači i danas.
.
LOGORSKE NOĆI

I
Logorske noći, divno ste sjale.
Naš mali logor obavi mrak.
Ja čuvam stražu po svežem zraku,
dok logor tiho tone u san.

II
Zvezdice male su obasjale
naš mali logor k’o da je dan.
U njemu mirno planinka spava
dok stražu čuva izviđač mlad.

III
A bledi mesec s neba me gleda,
k’o da bi hteo do mene doć’.
Ali mu ne da mirisna smreka,
borić i jela krate mu moć.

IV
A pokraj logora potočić žubori,
nežno mi šapće po celu noć.
K’o da mi šapće, k’o da mi zbori:
idućeg leta opet ćeš doć’.

V
Logorske noći suzama ispraćam.
One su za me najlepši san.
A sada zbogom, logorske noći,
divno ste sjale. Ja moram poć'.
.

.

.

No comments: